From June 6th, the Château de Versailles offers a new experience of visit. You would have visited Château de Versailles, you surely remember the huge crowd that you followed like a river ! It is different now and more pleasant : you can take all  your time to admire each and one rooms and paintings, and the Hall of Mirrors shining with the light of the sun playing with mirrors.
At the Grand Trianon,  the Galery of Cotelle, famous for the official dinners and receptions to welcome many Présidents and even Queen Elisabeth, is now very grand with its chandeliers. From this galery, you can visit the garden that shows presently the tropical species of an african garden ! A tiny wild style that is not common to the Versailles french garden.

Réouverture ce samedi 6 juin du Château de Versailles avec un circuit plus court et balisé. Mais quel plaisir ! Distanciation oblige, personne ne vous bouscule. Vous pouvez prendre votre temps pour admirer les pièces et les tableaux, et vous pouvez enfin voir la Galerie des Glaces dans toute sa splendeur et toute sa longueur !
Au Grand Trianon, la Galerie des Cotelle, celle où ont été reçus à dîner de grands chefs d’Etat, a retrouvé ses lustres et s’ouvre devant le jardin africain, des compositions savamment orchestrées par les jardiniers du Château. Cela donne un petit air sauvage au jardin à la française.

PHOTOS : www.amusees-vous.fr/en/musees-monuments/